.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لزوم افزایش فرهنگ ترافیک رانندگی در گیلان

مدیرکل راه و ترابری گیلان گفت: مردم استان گیلان از فرهنگ عمومی به ویژه رانندگی بسیار بالای نسبت به برخی از استانهای کشور برخوردار هستند اما این کافی نیست و باید افزایش یابد.

سبحان الله علیپور با اعلام اینکه یکی از راه های فرهنگسازی و آموزش است، افزود: آموزش باید با استفاده از همه ابزار موجود از جمله رسانه های تصویری، گفتاری، نوشتاری و به طور مستمر و غیر مستقیم و با در نظر گرفتن ویژگی های فراگیر آن انجام گیرد.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه در حاشیه بسیاری از مسیرهای بین شهری رشد بی رویه تعداد مغازه ها، کارگاه ها و سایر صنوف باعث بهم خوردگی شکل و ساختار بزرگراه، پایین آمدن سطح ایمنی و همچنین پایین آمدن سطح استاندارد کیفیت محورهای مواصلاتی می شود برای رفع این معضل چه باید کرد، اظهار داشت: در خصوص پروژه های خاص ازجمله پمپ بنزینها، مجتمعهای رفاهی و سایر موارد قطعا باید با مجوز راه و ترابری و اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان باشد.

مدیرکل راه و ترابری گیلان ادامه داد: اما در زمینه سایر مباحث دیگر از جمله خانه سازی، مغازه سازی، ایجاد تعمیرگاه و صنوف دیگر فقط از اداره راه به عنوان حریم راه مجوز گرفته نمی شود بلکه به جهت نوع صنف و نوع کاربری که باید مورد بهره برداری قرار گیرد، سایر دستگاه ها منجمله شهرداری ها، دهیاری ها و در نهایت شورای ترافیک مسائل را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه راه های از نظر ساخت، علائم ایمنی و خط کشی دارای قوانین و مقررات هستند، افزود: موقع ساخت متناسب با نوع راه و درجه راه مشاور ناظر و آزمایشگاه مکانیک خاک مدام همراه با پیمانکار کارها به لحاظ کمی و کیفی پیگیری می کنند.

علیپورعنوان کرد: علاوه بر اجرای پروژه های راهسازی در موقع بهره برداری نیز از نظر علائم ایمنی، خط کشی و سایر مواردی که در ایمنی عبور و مرور ماشینها تاثیرگذار است قوانینی حاکم است که همکاران راهداری در این بخش به صورت روزمره کارهای را پیگیری و احیانا اگر نواقصی وجود داشته باشد به موقع رفع می کنند.

وی در ادامه طول راه های گیلان را 10 هزار و 624 کیلومتر عنوان کرد و گفت: از این میزان یک هزار و 849 کیلومتر آزاد راه - بزرگراه و راه اصلی و هشت هزار و 774 کیلومتر راه روستای است که معادل راه های همسنگ گیلان 11 هزار و 549 کیلومتر است.

مدیرکل راه و ترابری گیلان رویکرد اصلی وزارت راه و ترابری را در دولت دهم افزایش ایمنی راه ها، نوسازی ناوگان حمل و نقل و توسعه راه های روستایی عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت حریم راه ها در برقراری ایمنی افزود: درگیلان با توجه به ارزش بالای زمین، امیدواریم مسئولان امر کمک کنند تا اداره کل راه به وظیفه ذاتی خود که همان راهداری است، عمل کند تا منتج به نتیجه مطلوب شود.

علیپور یاد آور شد: فعالیت راهداری جاده ای در چهار نوع معمولی، دوره ای، متناوب، فوری، اضطراری و زمستاتی انجام می شود و راهداری زمستانی نیز شامل سه بخش است که عملیات قبل از برف‌ روبی، حین برف ‌روبی و پس از برف ‌روبی است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.115 seconds.